arrow_drop_up arrow_drop_down

FAQ over het gebruik van het studentenportaal

"Extra gegevens zijn vereist" melding

Wanneer je deze melding ziet bij het inloggen op www.office.com wordt er gevraagd om je privé email adres in te vullen. Wat je hiermee doet is je privé email koppelen aan je school email. Dit gebeurt enkel en alleen om de "wachtwoord vergeten" functie te activeren. Zo kun je zelf je wachtwoord herstellen voor het geval je deze vergeet. Synergos heeft verder geen enkele inzage of toegang tot je privé mail.
Kom je er niet helemaal uit? Een uitgebreidere uitleg en stappenplan kun je opvragen via info@synergos.nl

Hoe log ik voor het eerst in op het studentenportaal van Synergos

Ga naar www.office.com en gebruik je synergos email adres en wachtwoord om in te loggen

Waar vind ik mijn lesmateriaal?

Je vind het lesmateriaal terug in Microsoft Teams

Als ik naar office.com ga kom ik direct op mijn werk email terecht, wat kan ik doen?

Er zijn drie mogelijke oplossingen:

1. Als je met Google Chrome werkt zou je een tweede profiel kunnen aanmaken voor Synergos. Dan kan je “opnieuw” inloggen bij office 365 en heb je nooit dat je hoeft te wisselen tussen office accounts. Je wisselt dan tussen profielen binnen je browser.
2. Je kunt vanaf je werk account rechts bovenin op je naam klikken en dan op “Afmelden” klikken. Je komt dan op het inlog scherm van Microsoft (of een vergelijkbare versie van je werk) waar je kunt inloggen met je Synergos email adres.
3. Als je met Windows 10 werkt kun je ook kiezen om je computer zelf te verbinden met beide accounts. Je klikt dan op het windows logo links onderin, en vervolgens op het tandwiel (instellingen). Vervolgens klik je op Accounts, en dan op Toegang tot werk of school. Hier kun je het account van Synergos toevoegen. Mogelijk zie je de account van je werk al staan.

Ik mis een lesjaar in Microsoft Teams, wat moet ik nu doen?

Wanneer je een lesjaar niet bij de Teams niet ziet staan kun je direct contact opnemen met Nick den Breems via n.denbreems@synegos.nl
Vermeld dan om welk lesjaar het gaat en wanneer je je hebt ingeschreven via de website.

Ik kan de agenda niet vinden, waar moet ik kijken?

Je kunt je agenda terugvinden bij Outlook en in Microsoft Teams. Je kunt ook inloggen op www.office.com om zo de agenda te openen vanuit het studentendashboard.

Lukt dit nog steeds niet neem dan contact op met Nick den Breems via Microsoft Teams.

Hoe kan ik mijn synergos email ontvangen op mijn mobiele telefoon?

Voor android:
Volg de instructies van de native email app of installeer Microsoft Outlook via de app store.

Voor iPhone
Volg de instructies van de native email app of installeer Microsoft Outlook via de app store.

ADVIES: gebruik de officiële Microsoft Outlook app zodat je ook direct je lesdagen op je telefoon hebt! De Outlook app synchroniseert namelijk ook direct je Synergos agenda.

Cookie gebruik